Κατηγορίες
Σχολικός εκφοβισμός

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός

Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές) και του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

Σωματική βία

Παιδιά υψηλής προτεραιότητας των προληπτικών παρεμβάσεων στο σχολείο

Με προβλήματα συμπεριφοράς (πχ. επιθετικότητας προς συνομηλίκους). ¡Με αλλαγή συμπεριφοράς (πχ. ξαφνική πτώση της σχολικής επίδοσης, ξαφνική απομόνωση του παιδιού, απουσίες, κ.λ.π.). ¡Παιδιά που φοβούνται ή καθυστερούν όσο μπορούν να επιστρέψουν στο σπίτι τους μετά το σχολείο. ¡Με ανεξήγητες κακώσεις, με άρνηση να συζητηθεί το θέμα των κακώσεων και με ασαφείς δικαιολογίες για την ερμηνεία των κακώσεων. ¡αρνείται να πάει σχολείο ¡Τα αγαπημένα του αντικείμενα δεν είναι πλέον στην κατοχή του

  • Αντιμετώπιση του φαινομένου της βίας από το σχολείο
  • Με την προώθηση ενός κλίματος φιλικού προς τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
  • Εφαρμόζοντας μία πολιτική ανοικτότητας προς την ευρύτερη κοινότητα στην  οποία ανήκει.
  • Αξιοποιώντας τις προσφερόμενες δυνατότητες και τους «ειδικούς».

Ο ρόλος του σχολείου

Το σχολείο συμβάλλει στη γνωστική, συναισθηματική και ηθική ανάπτυξη του παιδιού, διευκολύνει τη μετάβασή του από το στενό οικογενειακό περιβάλλον σε ευρύτερες κοινωνικές ομάδες, εκτός από γνώσεις μεταφέρει στους μαθητές αρχές, αξίες, στάσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές, συμβάλλει θετικά στην κοινωνικοποίηση τους, που επιτυγχάνεται μέσα από διάφορους ρόλους και σχέσεις καθώς και από κοινωνικο-πολιτιστικές επιρροές και αλλαγές που συμβαίνουν στην σύγχρονη πραγματικότητα.
Στόχος του σχολείου είναι η συνολική ανάπτυξη του ανθρώπου, με την απόκτηση καθορισμένων γνώσεων, αξιών, διαθέσεων και δεξιοτήτων, με σκοπό οι μαθητές να γίνονται ενεργά μέλη της κοινωνίας. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ομάδας των μαθητών  που καθορίζουν και την  πορεία τους, διαμορφώνονται από την αλληλεπίδραση ατομικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών παραγόντων.

Όχι βία στην αυλή, πάντα φίλοι κολλητοί”

Μαθητές 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *